SŁONECZKA
Miesiąc luty grupa Słoneczka rozpoczęła od tematyki kosmicznej. Dzieci nauczyły się odróżniać gwiazdy od planet, nauczyły się jak ważna jest praca astronauty i jak wiele trzeba umieć, żeby nim zostać i umieją nazwy planet w Układzie Słonecznym. Dzieci zapoznały się z postacią Mikołaja Kopernika. Następnie skupiliśmy się na 4 żywiołach. Bez nich nie byłoby życia na Ziemi. Dzieci wiedzą też, że potrafią zagrażać zdrowiu i życiu człowieka. Umieją wymienić niszczycielskie skutki żywiołów: trzęsienia ziemi, powodzie, pożary, erupcje wulkanów. Dzieci wiedzą, kiedy żywioły nam pomagają, a kiedy zagrażają naszemu zdrowiu i życiu. W czasie eksperymentu dowiedzieli się, jak ważne jest czyste powietrze, że ciepłe powietrze jest lekkie i się unosi – tak działają lampiony i balony. Przedszkolaki poznały sposoby praktycznego wykorzystania powietrza i ognia. Rozumieją, że zabawy z ogniem są niebezpieczne, stosują się do zakazu zabawy zapałkami czy zapalniczką.
W trakcie eksperymentowania dzieci dowiedziały się na jakiej zasadzie działa wulkan. Poznali wyrazy związane z tą tematyką: wulkan, Etna, erupcja, lawa, krater.
Będąc w dalszym ciągu w tematyce podróżowania ukazano dzieciom, jak ważne i przyjemne jest podróżowanie, ile daje radości, jak wiele nas uczy. Podróżując, odkrywamy nowe lądy, poznajemy inny świat roślin i zwierząt. Ciekawią nas zabytki, ale też inna kultura czy obyczaje. Dzieci dowiedziały się, że na Ziemi są miejsca, w których jest zimno, i takie, gdzie panuje upał – poznali ludzi, którzy żyją w tych warunkach. Wiedzą, czym zajmuje się podróżnik i co jest potrzebne podczas podróży. Wiedzą też, co robi jest polarnik, jakiego używa sprzętu, co to są stacje badawcze. Zajęcia wzbogacały nasz słownik o różne wyrazy, np. równik, biegun, Inuita, igloo.
Pracując z mapą i globusem, dowiedzieli się, czym jest równik, potrafią wskazać rejony, gdzie jest bardzo gorąco. Dzieci potrafią wymienić nazwy zwierząt, które przystosowały się do tych warunków klimatycznych. W lutym dzieci poznały litery P i G oraz cyfrę 7. Dzieci doskonaliły umiejętność liczenia, porównywania liczebności zbiorów. Poznali znaki matematyczne <, >.
Czego będziemy się uczyć w marcu?
Tydzień: „Nadchodzi wiosna”
- Nasza praca jest ważna
- Witamina na wiosenną pogodę
- Ptasie powroty
- Wiosenne porządki
- Marcowa pogoda
Tydzień: „Wiosna tuż-tuż”
1. Ważna praca rolnika
2. Jogurt- zdrowy produkt
3. Dzień w gospodarstwie
4. Wiosna w polu
5. Sadzimy i siejemy
Tydzień: „ Święta, święta biją dzwony”
1. Co to jest tradycja?
2. Wielkanocne tradycje naszego regionu
3. Przygotowania do Wielkanocy
4. Symbole Świąt Wielkanocnych
5. Wielkanoc w naszych domach
Tydzień: „Wielkanoc”
1. Palmy wielkanocne
2. Robimy pisanki
3. Wielkanocny koszyk
4. Wielkanocne przysmaki
5. Śmigus- dyngus